FLOW LESSEN


Bij deze vloeiende, dynamische vorm van yoga wisselen verschillende houdingen elkaar af op het ritme van de adem.

 

Kenmerken

De houdingen in flow yoga worden in een serie uitgevoerd en aan elkaar verbonden door adem en beweging (vinyasa’s), zodat er een continue ‘flow’ ontstaat. De voortdurende focus op adem en beweging brengt de aandacht gemakkelijk in het nu. Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel en worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen.

 

Inhoud

Vinyasa betekent ‘verbinding van beweging en ademhaling’. Nadat het lichaam is opgewarmd met de zonnegroet volgt een creatieve serie van asana’s (houdingen). Dat kunnen zittende oefeningen zijn, maar ook liggend, omgekeerd en staand, zoals balanshoudingen. De houdingen doen we met aandacht. We proberen het denken los te laten en bewust te worden van het lichaam. Als je je aandacht en je adem koppelt dan geeft dat een heerlijk gevoel in je lijf, je bent niet zomaar wat aan het doen, maar je raakt jezelf tot op een diep niveau aan. Na de asana’s doen we een liggende ontspanningsoefening om te leren je lichaam helemaal los te laten, volledig te ontspannen. Zo kunnen de oefeningen goed opgenomen worden in je lichaam.

 

LEVEL 1  Basic Flow- Geschikt voor BEGINNERS

Als je wilt weten wat de basis is van yoga beoefening, precies wilt weten hoe je een houding opbouwt of als je met een blessure zit, is deze yoga basics les perfect voor je! De uitgangspunten van de verschillende yoga oefeningen worden in detail behandeld. Je leert hoe je een houding veilig opbouwt en gebruik maakt van de verschillende ademhalingstechnieken en props (hulpmiddelen). 

 

ALL LEVEL - Geschikt voor IEDEREEN MET BASIS ERVARING

 

All levels is geschikt voor iedereen met basis yoga ervaring. Absolute beginners raden we aan om met de Introductiecursus of de Basic Flow lessen te starten. De houdingen worden naar gelang het niveau van de groep/student verder uitgediept. 

 

LEVEL 2 - SWEAT & GLOW FLOW - Geschikt voor IEDEREEN MET BASIS ERVARING

  

In deze creatieve dynamische les bewegen we in een ritmisch tempo door de diverse meer gevorderde houdingen heen. Er is ruimte om jezelf uit te dagen, je fysieke en soms ook mentale grenzen op te zoeken, waarbij respect voor jezelf en lichaam het uitgangspunt is. Voor studenten met enkele maanden yoga ervaring.

 

< Terug


Misschien vind je deze lessen ook interessant