Veelgestelde vragen

NIEUWE LEDEN

1. Is yoga voor mij?

In principe kan iedereen yoga beoefenen, ongeacht ervaring of flexibiliteit. Alleen kan het zijn dat de ene yogavorm je beter ligt dan de andere. Met onze Proefkaart kun je twee weken lang onbeperkt allerlei lessen uitproberen en kijken

welke yogastijl het beste bij je past.

 

2. Hoe word ik lid bij jullie?

Dit kan eenvoudig en snel door de volgende stappen te volgen:

  • Maak via onze website je account aan (e-mail en wachtwoord) via ‘Inloggen’ bovenaan de pagina .
  • Download voor het gemak ook de Eversports-app op je telefoon.
  • Reserveer direct je les naar wens via ons rooster.
  • Kies het product uit wat je bij ons wilt aanschaffen (losse les, rittenkaart, abonnement, etc.).
  • Kies je betalingsmethode en betaal direct online.
  • Je ontvangt direct de bevestiging van je reservering per mail. 

3. Kan ik een proefles volgen?

Wij bieden geen proeflessen aan, maar als nieuw lid kun je wel gebruikmaken van onze Proefkaart (€35,-), waarmee je twee weken lang onbeperkt lessen kunt uitproberen. Deze is terug te vinden op onze Tarieven-pagina. Reserveer je les vooraf zodat je altijd zeker bent van een plek!

 

4. Wat zijn de opties voor het volgen van lessen?

Er zijn verschillende opties voor het volgen van lessen:

  • Losse les: deze kost €17,- en is te gebruiken voor alle lessen behalve de zwangerschapslessen.
  • Losse zwangerschapsles: deze kost €18,- en is te gebruiken voor zwangerschapslessen.
  • Onbeperkt maandabonnement: hiermee kun je onbeperkt alle lessen volgen (doorlopend en maandelijks
  • opzegbaar). 
  • Onbeperkt jaarabonnement: hiermee kun je onbeperkt alle lessen volgen voor tenminste 1 jaar
  • (daarna maandelijks opzegbaar).
  • Jaarkaart: hiermee betaal je in 1x en heb je onbeperkt toegang tot alle lessen voor een heel jaar. 
  • 5 x per maand abonnement: hiermee kun je 5 lessen per maand volgen. 
  • Proefkaart: hiermee kun je twee weken lang onbeperkt lessen uitproberen (alleen voor nieuwe leden!). 
  • Rittenkaart: deze tijdkaart is te gebruiken voor alle lessen behalve zwangerschapslessen.
  • Zwangerschapsrittenkaarten: deze tijdkaart is te gebruiken voor alle zwangerschapslessen.

 

Let op: onze abonnementen zijn alleen online te kopen via onze Tarieven-pagina, alle overige producten kunnen ook direct afgerekend worden met pin op locatie bij de receptie. 

 

5. Ik heb nog nooit een yogales gevolgd, welke les is geschikt voor beginners?

Beginners raden wij aan om met rustige yogalessen te starten zoals de Basic flow, de Stress Release, de Yin/Restorative lessen, e.d., waarin je kunt wennen aan de basisprincipes en houdingen van yoga. Lees meer over onze verschillende yogastijlen.

 

6. Moet ik iets meenemen voor de les?

In de studio zijn matjes, blokken, riemen en dekentjes aanwezig die je kunt lenen (gebruiken), maar je mag zeker ook je eigen favorieten meenemen. Draag comfortabele kleding waar je makkelijk in kunt bewegen. 

 

ONS (LES)AANBOD/ ONZE PRODUCTEN

 

1. Wat voor soort lessen bieden jullie aan?

Yogaschool Noord biedt een breed scala aan lessen aan, variërend van rustgevende Yin yoga tot dynamische Vinyasa flow lessen, versterkende Pilates lessen en lessen bij klachten zoals Yoga voor Rug, Nek en Schouders. Er is altijd wel een les die bij jou past. Ontdek ons volledige aanbod op ons rooster (iedere les heeft een aparte lesbeschrijving) of lees meer over onze yogastijlen.

 

2. Hoe boek/reserveer ik een les?

Yogaschool Noord werkt met een online reserveringssysteem. Dat betekent dat je je online kunt aanmelden voor de les. Je dient hiervoor eenmalig een account aan te maken waarna je vervolgens je les naar wens kunt reserveren. Reserveer je plek vooraf om zeker te zijn van een plekje. Dit doe je eenvoudig online via ons rooster of de Eversports app, waar je ons volledige aanbod kunt bekijken en selecteren. Bij iedere les vind je ook een aparte lesbeschrijving. 

 

3. Hoe annuleer ik een les?

Kun je een keer niet komen? Geen probleem! Annuleer 2 uur voor aanvang van de les kosteloos via je eigen account in de app of website, zodat iemand anders jouw plek kan innemen. Wees op tijd, anders ben je je rit kwijt! Losse lessen worden teruggeboekt als tegoed op je account (geen geld terug). Let op: annuleren van je les kan niet via e-mail of telefoon. Verder geldt voor de zwangerschapslessen op de Nachtegaalstraat een annuleringstermijn van 8 uur vanwege wachtlijsten.

 

4. Krijg ik mijn geld terug bij een geannuleerde les?

Het kan zijn dat een geplande yogales vanuit onze kant geannuleerd wordt wegens overmacht (ziekte, privė-omstandigeden, e.d.). Jouw aangeschafte losse yogales of rit wordt dan als tegoed op jouw account teruggeboekt en kan op een later moment naar wens ingezet worden. LET OP: Er vindt dus  geen restitutie plaats

 

5. Hoe volg/boek ik een online les?

Voor online lessen meld je je aan via ons rooster (door bovenaan op het televisie icoontje te klikken) of de Eversports app. Je ontvangt een link om deel te nemen aan de online les. De link kun je ook terugvinden in je Eversports account (app). Let op: alleen in de eerste bevestigingsmail wordt jouw wachtwoord voor de online lessen gedeeld, dus bewaar deze goed!

 

6. Hoe koop ik een losse les of rittenkaart?

Wil je af en toe een les volgen? Koop dan eenvoudig een losse les of een voordelige rittenkaart online via onze website of app. Bekijk onze Tarieven pagina voor meer informatie.

7. Kan ik mijn rittenkaart pauzeren of verlengen?
Helaas kunnen rittenkaarten niet gepauzeerd of verlengd worden.

 

8. Hoe sluit ik een abonnement af?

Als je regelmatig wilt komen, kun je een abonnement afsluiten dat bij jou past. Dit kan gemakkelijk online worden gedaan via onze Tarieven-pagina, of de Eversports app.

 

9. Hoe beëindig ik mijn abonnement?

Wil je je abonnement beëindigen? Indien je jouw abonnement zelf online hebt aangeschaft, kun je dit online zelf opzeggen via jouw account op onze website of via de Eversports app via ‘Producten & Memberships’. Indien wij het abonnement voor je hebben aangemaakt, dan dien je een mailtje te sturen naar info@yogaschoolnoord.nl. Let op: houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand en check jouw abonnementsperiode goed.

 

10. Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Jaarabonnementen kunnen één (1) keer per kalenderjaar voor minimaal twee (2) en maximaal acht (8) aaneengesloten weken (2 maanden) gepauzeerd worden.

Onbeperkte maandabonnementen en Abo Lite abonnementen kunnen één (1) keer per kalenderjaar voor minimaal twee (2) en maximaal vier (4) aaneengesloten weken (1 maand) gepauzeerd worden.
Het verzoek dient per e-mail te worden verzonden naar: info@yogaschoolnoord.nl. Het on hold zetten dient tijdig en ten minste twee (2) weken voorafgaand aan de periode te worden aangegeven.

 

11. Kan iemand anders gebruikmaken van mijn product?

Een Lidmaatschap, Strippenkaart, proefkaart en/of andere inschrijving op jouw naam mag alleen door jezelf gevolgd worden; jouw aankoop is niet overdraagbaar.

 

12. Ik ben geblesseerd. Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

Bij een blessure kun je je abonnement tijdelijk stopzetten. Vul hiervoor dit formulier in en mail een doktersverklaring naar info@yogaschoolnoord.nl. 

 

13. Hoe boek ik een privéles?

Wil je meer persoonlijke aandacht of heb je specifieke klachten? Boek dan een privéles bij een van onze ervaren docenten. Dit doe je door een mailtje te sturen naar info@yogaschoolnoord.nl.

 

14. Hoe boek ik een yoga therapie sessie?

Boek een yoga therapie sessie met onze ervaren docenten. Dit doe je door een mailtje te sturen naar info@yogaschoolnoord.nl.

 

15. Ik ben zwanger, welke lessen zijn geschikt voor mij?

Yogaschool Noord biedt een breed aanbod lessen en workshops aan rondom de zwangerschap, geboorte en de periode na de bevalling. Bij zwangerschap raden we vanaf circa 14 weken de zwangerschapsyoga en zwangerschapspilates aan waar je op een veilige en speciaal op deze periode gerichte manier kunt oefenen. Check ook eens onze andere trainingen en workshops voor motherhood

 

16. Ik heb klachten en/of blessures, kan ik toch lessen volgen?

Bij klachten of blessures is het belangrijk om de docenten van tevoren op de hoogte te stellen voordat de les begint, zodat zij je kunnen voorzien van aangepaste instructies en houdingen. Wij raden rustige herstel lessen aan, zoals Yoga voor rug, nek en schouders, Beginners Pilates en Yin/Restorative lessen, allemaal terug te vinden in ons rooster. Raadpleeg altijd een dokter bij ernstige klachten/blessures en overweeg een 1 op 1 privesessie i.p.v. een groepsles. 

 

OVERIG AANBOD

 

1. Hoe kan ik me inschrijven voor een workshop?

Schrijf je in voor onze workshops via onze Workshop agenda, waar je ook meer informatie vindt over de inhoud en data van de workshops. 

 

2. Hoe koop ik een cadeaukaart bij jullie?

Op zoek naar een origineel cadeau? Koop een cadeaukaart bij ons, die te gebruiken is voor lessen, rittenkaarten en workshops. Let op: deze is niet in te zetten voor massages. Voor massage vouchers mail naar: massage@yogaschoolnoord.nl

 

3. Hoe boek ik een massage?

Boek eenvoudig een massage via de ‘Book now’ button op de ‘Massage’-pagina, of koop een massagebon door te mailen naar massage@yogaschoolnoord.nl.

 

4. Hoe huur ik een zaal?

Neem voor zaalhuur contact op met Esther via esther@yogaschoolnoord.nl.

 

5. Hoe word ik Karma Yogi?

Draag bij aan onze community door als host te helpen bij verschillende activiteiten. Vul op onze Karma Yogi-pagina het aanmeldingsformulier in via de knop: “Ja., ik wil jullie helpen”. Wij nemen dan contact met je op.

6. Ik ben iets kwijt/verloren, bij wie moet ik hiervoor zijn?

Wij hebben op beide locaties een Lost&Found-plek waar we alle gevonden spullen in bewaren. Kijk op ons rooster wanneer er lessen zijn en er dus een host of docent aanwezig is aan wie je dit kunt vragen.

 

JOUW ACCOUNT

 

1. Hoe kan ik mijn eigen gegevens bekijken en wijzigen?

Bekijk en wijzig eenvoudig jouw persoonlijke gegevens online in jouw account bij ‘Mijn gegevens’ op onze website of via de Eversports app. 

 

2. Inloggen lukt niet, wat nu?

Heb je problemen met inloggen dan kan het volgende aan de hand zijn:

  • Je gebruikt het verkeerde wachtwoord. Klik op wachtwoord vergeten om een nieuwe aan te maken.
  • Je gebruikt het verkeerde e-mailadres.
  • Je dient je cookies te verwijderen.
  • Je dient een andere Internet browser te gebruiken.

Lukt inloggen nog steeds niet, stuur dan een mail naar support@eversports.com, zij helpen je graag verder. 

 

3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen zorgen! Reset deze eenvoudig via de 'wachtwoord vergeten' link op onze website of via de app.

 

4. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Ook hier: reset deze eenvoudig via de 'wachtwoord vergeten' link op onze website of via de app.

 

LOCATIE EN CONTACT

 

1. Wat is de kleurcode van de groene muurverf?

Kleurcode: SIKKENS JO.10,50, Basis: D

 

2. Wat zijn jullie huisregels?

  • Kom 10-15 minuten voordat de les begint, zodat je rustig kunt landen en je je weg kunt vinden (als je te laat bent, kunnen hosts/docenten je de toegang tot de les weigeren).
  • Laat je schoenen achter in de kleedruimte (in de yogazaal geen schoenen aan).
  • Schakel (het geluid van) je mobiel voor aanvang van de les uit.
  • Eet geen (zware) maaltijd voor je de les begint.
  • Drink voldoende water voor en na de les.
  • Houd er rekening mee dat sterke lichaamsgeuren, zoals sterke parfum, zweet of rooklucht, storend kunnen zijn voor de medecursisten.
  • Oefen op je eigen manier, binnen je eigen mogelijkheden en grenzen.

3. Hoe zit het met parkeren?

Voor parkeren kun je gebruikmaken van de beschikbare parkeermogelijkheden rondom onze studio’s. Lees meer hierover op onze pagina ‘Contact & Locatie’.

 

4. Wat is jullie adres?

We hebben twee locaties, kijk dus goed op ons rooster op welke locatie jouw geboekte les plaatsvindt!

Studio 1: Nachtegaalstraat 157 (Vogelbuurt).

Studio 2: Plotterstraat 24 (NDSM-werf.

Voor meer informatie over onze locatie en routebeschrijvingen kun je terecht op onze pagina ‘Contact & Locatie’.

 

5. Wat zijn de openingstijden?

Onze openingstijden zijn wanneer er lessen worden gegeven:

In de ochtend: tussen 9:00 en 12:30 uur 

In de avond: tussen 18:00 - 22:00 uur.

Buiten de lestijden om zijn wij gesloten. 

 

Voor vragen kun je ons het beste een mail sturen naar info@yogaschoolnoord.nl. Telefonisch zijn wij beperkt bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9.00-12.00 uur op telefoonnummer: 020 – 2440 277. 

 

6. Hoe kan ik jullie het beste bereiken?

Heb je vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op via info@yogaschoolnoord.nl of 020 – 2440 277 (beperkt bereikbaar). We helpen je graag verder! 

 

Voor meer informatie verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden.

================================================================

Staat je vraag er niet bij?

Voor alle overige vragen stuur een mail aan info@yogaschoolnoord.nl.